Petra Mekiš
UČENEC UČENCU UČITELJ
Kako vpeljati samopreverjanje v 1. razredu?
Vsak učitelj se je že znašel v situaciji, ko mu je veliko učencev naenkrat prineslo svoje delo v pregled. Ko sem se kot razredničarka v 1. razreda znašla v taki situaciji, sem se zagnano lotila pregledovanja zapisov učencev. Želela sem namreč, da bi vsi dobili kakovostno povratno informacijo in nadaljevali z delom.
Popravljanje vseh izdelkov mi je vzelo veliko časa. Zato sem iskala način, s katerim bi učenci lahko hitreje pomagali sami. Domislila sem se sistema ”UČENEC UČENCU UČITELJ”, ki sem ga postopoma vpeljala v razredu.
Učencem sem predstavila plakate s 4. koraki in nazornimi primeri uporabe (kako si pregledam nalogo, kako upoštevam merila kakovosti za posamezen izdelek – npr. lepopis…). Začeli smo jih dosledno uporabljati ob vsaki samostojni aktivnosti učencev.
- SAM PREGLEDAM SVOJE DELO.
- SOŠOLEC PREGLEDA MOJE DELO.
- ČE JE POTREBNO POPRAVIM.
- SVOJE DELO POKAŽEM UČITELJICI.
Učenci, ki so še vedno hiteli k meni z nalogo, brez da bi upoštevali zgoraj navedene korake, sem opozorila z dvigom roke in štirimi iztegnjenimi, ki so nakazovali 4 korake. Tako neverbalno sporočilo ni zmotilo ostalih učencev v razredu. Zanimivo mi je bilo, kako so se takoj spomnili, se vrnili v klop ter zbrano upoštevali korake.
UGOTOVITVE IN POZITIVNI VPLIVI
- Učenci so postali bolj samostojni.
- Učili so se iz lastnih in tujih napak.
- Utrdili so svoje znanje, ko so pregledovali delo sošolcev.
- Pridobila sem več časa za podajanje kakovostne povratne informacije učencem.
- Učenci so imeli v zvezku manj popravkov učiteljice, kar je pozitivno delovalo na njihovo samopodobo.
- Napaka je postala priložnost za izboljšanje in nadgradnjo znanja.
Datoteke:
KORAKI SAMOPREGLEDOVANJA
KORAKI SAMOPREGLEDOVANJA (word)