Podpora šolam pri odnosih in komunikaciji z Natašo Lenarčič Preventivne delavnice za učence (Samozavedanje. Samoregulacija. Odgovorno vedenje.) Preventivne delavnice za učence so namenjene razvijanju ključnih življenjskih veščin: kako prepoznati, kar čutim, kako umiriti sebe in kako izbrati vedenje, ki bo v podporo meni in drugim. Ker ni dovolj, da učencem rečemo: »Umiri se.« Na delavnicah učenci na preprost in doživljajski način spoznajo: Po delavnicah je ključna refleksija, kjer vsi prisotni učitelji podelijo, kaj so zase pridobili, kaj od videnega bodo sami uporabili in katera vprašanja ali izzivi so jim še ostali. Podpora za učitelje Ker se zavedamo, da je en obisk premalo, delavnice dopolnjuje spletni program za učitelje z video razlagami, vajami, učnimi listi in konkretnimi aktivnostmi, ki jih lahko učitelji samostojno uporabljajo z učenci tudi po delavnici. Na ta način delavnice ne ostanejo le enkratno doživetje — ampak postanejo začetek dolgoročnega procesa učenja in rasti. Spletni program za učitelje: Ko razred zadiha (Praktična podpora za čustveno pismenost in odgovorno vedenje učencev) Več miru, sodelovanja in poslušanja v razredu? Vsak dan si v razredu želimo več miru, več poslušanja, več sodelovanja. Razlago vedenja: zakaj se učenci vedejo, kot se Konkretne dejavnosti za vsakdanji razredni utrip Dihalne vaje in vaje umirjanja Učne liste in gradiva za utrjevanje veščin Orodja, ki jih lahko uporabljamo sproti, po potrebi ali kot celosten proces Program lahko: ali ga nadgradimo z vsebinami Preventivnih delavnic za učence Kaj program vsebuje? Modul 1: Samoregulacija Učenci spoznajo delovanje možganov in povezanost med čustvi in vedenjem. Vključuje: Modul 2: Samozavedanje Učenci se učijo opazovati svoje misli, čustva in telo. Vključuje: Modul 3: Na kaj imam vpliv? Učenci prepoznajo razliko med tem, kar lahko nadzorujejo, in tem, kar je zunaj njihovega vpliva. Vključuje: Modul 4: Veščine reševanja konfliktov Učenci se učijo, kako reševati konflikte spoštljivo in brez obsojanja. Vključuje: Zaključni modul: Povezovanje in utrjevanje Modul poveže vsebino v celoto in učiteljem ponudi orodja za nadaljnjo uporabo v razredu. Vključuje: Zakaj izbrati spletni program? Ker želimo, da se učitelji počutijo opremljene. Program je lahko odlična nadgradnja Preventivne delavnice v živo ali samostojen pripomoček za delo z razredom.
Najprej jih moramo naučiti, kako.
— kako delujejo naši možgani, ko smo v stresu,
— zakaj čustva niso nekaj, česar bi se morali sramovati ali skrivati,
— kako vplivati nase — z dihanjem, besedami, gibom,
— kako reševati konflikte brez obtoževanja in krivde,
— kako prepoznati, kaj je v mojem vplivu in kaj ne.
Spletni program za učitelje ponuja konkretna orodja za razvijanje čustvene pismenosti, samoregulacije in odgovornega vedenja učencev – od vrtca do 5. razreda.
Pa vendar vemo, da učenci tega ne znajo kar sami od sebe.
Zato smo ustvarili program, ki učiteljem pomaga pri razvijanju življenjskih veščin – preko kratkih, uporabnih in preverjenih dejavnosti.KAJ PROGRAM PONUJA
UPORABA
uporabljamo samostojno kot dolgoročno podporo učenju življenjskih veščin
Vsebine so pripravljene tako, da jih lahko učitelj takoj uporablja v razredu — kot iztočnice za pogovor, refleksijo ali umirjanje.
Učijo se, kako umiriti sebe v stresni situaciji.
– video razlago: "Kako delujejo naši možgani v stresu?",
– praktične dihalne vaje,
– učne liste za zapis osebnih strategij umirjanja.
To postavlja temelje za zdravo samopodobo in boljše odnose.
– naloge za opazovanje sebe,
– vajo "Kaj se dogaja v meni?",
– učne liste za beleženje misli in občutkov.
To zmanjšuje občutek nemoči in krepi odgovornost.
– vajo "Krog vpliva",
– pogovor o odgovornosti,
– učne liste za razmislek.
Poudarek je na razumevanju potreb, izbiri vedenja in mirni komunikaciji.
– vajo "Stop in povej",
– kartice za komunikacijske vaje,
– primere iz šolske prakse.
– predlog načrta za delo v razredu,
– usmeritve za refleksijo z učenci,
– gradivo za samostojno rast učitelja in razreda.
Da imajo dostop do vsebin, ki jih lahko takoj uporabijo.
Da učencem omogočimo učenje pomembnih življenjskih veščin — postopoma, spoštljivo in z veliko mero topline.