RAVEN VKLJUČENOSTI

Teaching, Persevering, & Thriving (Frey & Fisher)
RAVEN VKLJUČENOSTI IN ZAVZETOSTI PRI UČENJU


Vabimo vas, da si vzamete trenutek za refleksijo in razmislek o različnih ravneh učne vključenosti, ki se pojavljajo v vašem razredu. Z učenci lahko odigrate, se pogovorite, napišite, kako izgledajo različne ravni vključenosti v vašem razredu: 

MOTEČA, IZOGIBAJOČA, UMIKAJOČA, SODELOVALNA, PRISPEVAJOČA, VODEČA. 

Naš cilj je, da učenci razumejo in raziskujejo te različne vloge v učnem procesu. S tem bodo razvijali veščine refleksije, samopresoje, še posebej, če ste v razredu že uvedli elemente formativnega spremljanja, kot so cilji, merila in samopresoja. Vse te elemente lahko zelo dobro podprete še s pozitivno psihologijo, teorijo izbire ali rastočim načinom razmišljanja.

Če vaš razred še ni dosegel dvosmerne komunikacije, v kateri  si učenci že znajo postaviti cilje, uporabljajo merila uspešnosti in delajo samopresoje, priporočamo, da začnete z uvedbo teh elementov. Ko sem začela poučevati, mojim učencem nisem omogočala prispevajoče in vodeče vloge. Ob pretežno frontalno vodenem pouku in reševanju nalog na tablo, so učenci lahko dosegli le sodelovalno vlogo. Za ostali dve sem najprej morala spremeniti moj način poučevanja, da sem učencem omogočila njihovo večjo vključenost. Kako mi je to uspelo?

Na spletni strani BeGrejt Inštituta boste našli različne strategije, ki vam lahko pomagajo pri uvajanju teh ključnih elementov, kot so  veščine uspešnega učenca, vidno učenje in Poučevanje 360+  formativno spremljanje znanja, s samoregulacijo učenja. Ko bodo učenci bolje razumeli te koncepte, bodo bolje pripravljeni za vključevanje in prevzemanje vodilnih vlog v učnem procesu.

Učence povabim, da na začetku ure razmislijo in si izberejo raven na kateri želijo biti vključeni. Ob koncu ure jih povabim k samopresoji izbrane vloge:  Pogovorimo se o vplivih izbire vloge na njihovo znanja, počutje in zadovoljstvo pri uri, o vplivu na druge in možnostih izbire drugačnih vlog. Njihove predloge vključim v prihajajoče ure učenja. Tako mi je npr. osmošolce povedal, da je na začetku ure izbral sodelovalno vlogo, v resnici pa je bil v moteči vlogi. Posledično ni dosegel cilja ure, zato odhaja od ure z neznanjem, občutkom neuspeha in dodatnim delom, ko se bo moral to doma naučili ali naslednjo uro pri pouku, medtem, ko bodo sošolci šli naprej s snovjo. 

Učenje je proces, ki zahteva čas, trud, opazovanje učinkov in izbiro drugačnih vedenj, ki učence pripeljejo do želenih rezultatov. Pomembno je, da se postopoma premikate proti ciljem vzpostavitve aktivnega in vključenega učnega okolja.


RAVEN VKLJUČENOSTI

TOG IN RASTOČI NAČIN RAZMIŠLJANJA
Fixed & Growth Mindset