NAPAKE SO DEL PROCESA UČENJA
Napake so dovoljene in zaželene saj se ob njih učimo in napredujemo. Stalno ponavljanje istih napak, brez analize in spoznanja, nas utrjuje v neznanju.
Vprašanja za premislek:
- Kakšno je moje stališče do napak, ki jih naredijo otroci?
- Kako otroci gledajo na napake?
- Se otroci ob napaki počutijo nelagodno? Se počutijo kot poraženci?
- So otroci za napake “kaznovani”? Se ob napakah sošolcu, bratu, sestri posmehujejo?
- Imamo v razredu ali družini kulturo sprejamanja in učenja iz napak?
Strategije za gojenje kulture – Napake so priložnost za učenje:
- Zahvalimo se otroku, ki je naredil napako, saj smo ob njej vsi imeli priložnost se nekaj naučiti.
- Povabimo k tabli učence, ki ne znajo, da bomo imeli priložnost spregovoriti o procesu, razmišljanju in ne tistih učencev, ki nam bodo napisali pravilno rešitev.
- Kateri je najboljši napačen odgovor?
- Analiza napak iz izdelkov in razprava v razredu.
- Analiza najpogostejših napak pri otroku in osebni opomniki/’plonk’ listki/slovarji/pravopisi.
- Kaj je narobe?
- Pojasni napako.
- Domačo nalogo in vaje damo takrat, ko smo prepričani, da učenec obvlada proces. Če bo reševal naloge po napačnem postopku, se bo utrjeval v neznanju.
- Uporaba rešitev in aplikacij za preverjanje odgovorov. Pregledovanje rešitev in analiziranje napak.
Za starše in pogovor z otrokom (namesto obtoževanja, kričanja, prepiranja):
- Katero napako si naredil in kaj si se iz nje naučil?
- Kako boš v prihodnje ravnal, da se to ne bo zgodilo?
- Kaj bo posledica izbire vedenja, ki si ga izbral (npr. pretepa s sošolcem)?