Tokrat vam predstavljamo primer medgeneracijskega sodelovanja učencev pri oblikovanju gledališko predstave. Sodelovali so učenci od 1. do 4. razreda podružnične šole. V proces nastanka predstave sva učiteljici vključili elemente Poučevanja 360+.
Idejo za predstavo je dobil učitelj podaljšanega bivanja. Ker nam je bila všeč, smo stopili skupaj in si razdelili naloge. Razredni učiteljici sva prevzeli učenje besedila in dramatizacijo, učitelja podaljšanega bivanja Borut Skočir in Karmen Mašera pa oblikovanje scene, glasbeno spremljavo in plesno točko.
Vadili smo predvsem med poukom, v podaljšanem bivanju in med urami pevskega zbora. V času vaj smo prilagodili urnike tako, da so se vsi učenci lahko udeležili vaj.
1. KORAK: UČENJE BESEDILA ZA PREDSTAVO
Najprej so se učenci naučili dobro prebrati besedilo po vlogah, mlajši učenci pa so ga ponavljali za učiteljico. Upoštevali smo diferenciacijo – starejši učenci so imeli več besedila, mlajši pa krajše, enostavnejše povedi. Besedilo so tolikokrat ponovili, da ga je večina znala na pamet. Potem smo pričeli vaditi na odru. Postopoma smo dodajali gibanje, se poskušali čim bolj vživeti v vloge in uporabljati izrazni govor. Pozorni smo bili na artikulacijo, mimiko, glasnost ipd.
2. KORAK: OBLIKOVANJE MERIL USPEŠNOSTI
3. KORAK: SAMOPRESOJA IN IZBOLJŠAVE Z MERILI USPEŠNOSTI
Nato smo se na vaji posneli in po ogledu posnetka samoovrednotili s čustvenčki. Pogledali smo katerih meril posameznik še ne dosega in mu podali nasvet za izboljšave. Vedno smo pred samovrednotenjem pogledali nov posnetek. Na vajah smo bili pozorni, da je vsak napredoval in zbral pri naslednjem samovrednotenju čim več zelenih čustvenčkov.
Nismo se snemali na vsaki vaji, smo se pa vrednotili in si podajali povratne informacije v parih. S posamezniki, ki so bili premalo ali preveč kritični do sebe sva se učiteljici še posebej pogovorili.
Na tem mestu so imeli učenci tudi možnost pokazati svojo kreativnost tako, da so v igro dodali še nekaj svojih domislic, ki so popestrile predstavo.
4. KORAK: SPREMLJANJE NAPREDKA PO POTI UČENJA
Vsa merila sva učiteljici nato vrisali na otočke na gusarskem zemljevidu (številka na otočku je predstavljala zaporedno številko merila na prvem listu). Z gusarsko ladjo so lahko "pluli" na tiste otoke, ki so bili oštevilčeni s številko doseženega merila. Ko so dosegli vsa merila, so lahko prišli do zaklada. Pot so risali s flomastri ali svinčniki. Bili so zelo motivirani, ker so si vsi želeli čimprej priti do zaklada.
Učenci so bili na vajah veliko bolj motivirani in točno so vedeli, kaj pričakujemo od njih in tudi gledališka predstava nam je odlično uspela.
ZAKLJUČEK
Mali gusarji so po gledališki predstavi zavzeli šolo. Pozno v noč so se družili ob igranju tombole, iskanju skritega zaklada, okusni večerji in grajenju brlogov za prenočevanje. Srečno so preživeli noč in se zjutraj zbudili sveži in pripravljeni na nov šolski dan.
CILJI:
1. Razvijanje jezikovne in slogovne zmožnosti: med govornim nastopanjem govori čim bolj knjižno in razločno.
2. Razvijanje recepcijskih zmožnosti s (po)ustvarjanjem ob umetnostnih besedil:
Zmožnost predstavljanja književne osebe, vživljanja vanjo, poistovetenja z njo in privzemanja njene vloge pokaže tako, da:
- sodeluje v skupinski dramatizaciji proznega in pesemskega besedila,
- govorno izrazi domišljijsko predstavo književne osebe,
- označi književno osebo s posebej oblikovano govorico,
- prepozna dogajalni čas (nekoč – danes).
MEDPREDMETNO POVEZOVANJE:
SLJ: sodelovanje v skupinski dramatizaciji proznega besedila, rebusi, sestavljanje besed
GUM: petje pesmic in glasbena spremljava z ritmičnimi glasbili
LUM: izdelava scene za predstavo
ŠPO: sestavljanje plesne koreografije
SPO: iskanje podatkov o gusarjih, učenje mornarskega vozla
MAT: orientacija v prostoru in matematične naloge v igri skritega zaklada, pridobivanje
številskih predstav in orientacija na stotičnem kvadratu pri igri tombola
Damjana Nanut in Suzana Volarič, PŠ Drežnica, OŠ Kobarid