Mateja Peršolja Kaj menijo učenci in starši o ocenah? V prispevku predstavljamo izsledke raziskave mnenja učencev in staršev o vplivu ocen na učenje. Odgovori otrok so nam ponudili zanimiv vpogled na »vrednost« ocen, ki nikakor ne more biti zanemarljiv, ... Apr 6, 2024
OŠ Grm, Renata Blatnik Iskanje novih poti učitelja Pogosto se sprašujem, kaj odlikuje pravega učitelja. Od mene se je pred dvajsetimi leti, ko sem začela poučevati pričakovalo, da sem vzorna in pridna učiteljica, ki sledi kolegicam v aktivu in uresnič... Apr 1, 2024
Mateja Peršolja Kako povečati učinek učenja Med učenci, ki se še niso zmogli osredotočiti, je bil tudi Gašper (ime je izmišljeno, zaradi varovanja osebnih podatkov). Ko so ostali mižali, je on gledal na uro, kdaj bo minila minuta. Vmes je z očm... Mar 2, 2024
Mateja Peršolja Kakšna je matematika 21. stoletja? Kaj se lahko učitelji ob tem naučimo? »Matematika, ki jo učimo v šolah se povsem razlikuje od matematike, ki jo danes potrebujemo v življenju in v službi. Če bi matematiko primerjali z glasbo, bi jo lahko razložili takole: Matematika, ki ... 1st grade 2nd grade 3rd grade 4th grade 5th grade 6th grade 7th grade 8th grade 9th grade for teachers mathematics Jan 6, 2024
Mateja Peršolja Vzgoja neodgovornosti Otroke že od malega učimo udobnega prenosa odgovornosti na nekoga drugega. Odgovornost. Kdo je odgovoren? Kdo bo prevzel odgovornost? Katera institucija je odpovedala, spregledala odgovornost …? Iskan... for parents for teachers relationships Oct 25, 2023
Mateja Peršolja Povratna informacija Chat GPT Prispevek predstavlja osebno (pre)izkušnjo uporabe Chat GPT za povratno informacijo pri nadgradnji in izboljšavi člankov. PRVOTNI OSNUTEK ČLANKA O »(ne)odločitvi« za premisivno vzgojo Zadnje mesece po... for parents for teachers learning Oct 1, 2023
Mateja Peršolja ALI JE FORMATIVNO SPREMLJANJE USKLAJENO S PRAVILNIKOM O PREVERJANJU IN OCENJEVANJU ZNANJA V OSNOVNI ŠOLI? Razprava Alena Kofola in Mateja Peršolja Posnetke webinarja, ki je potekal marca 2023. V posnetku boste med drugim slišali: Kaj je formativno spremljanje? Kaj je preverjanje? Kaj je ocenjevanje znanja... for teachers learning Jul 17, 2023
Mateja Peršolja STRATEGIJE ZA SAMOPOMOČ in ZAUPANJE Učenec ve, kaj narediti tudi takrat, ko se mu pri učenju zatakne (Hattie). Na primer, ko ne zna več nadaljevati reševanja naloge ali ne ve kako se lotiti problema, zapisa … Učenje uporabe strategij sa... for teachers learning Jun 28, 2023
Mateja Peršolja URAVNOTEŽENO UČENJE Uravnoteženo učenje za učenca in učitelja, da preprečimo izgorelost pri sebi in odpor do učenja pri učencih. Predlagamo, da se 1/3 učenja izvede v živo preko video konferenc, 1/3 samostojnega dela uče... for teachers learning Jun 28, 2023
Mateja Peršolja POT UČENJA Naredite učenje vidno J. Hattie Kako najpogosteje izgleda naše poučevanje? Odgovor na to vpršanje sem že leta 2015 slišala na seminarju pri Dylanu Wilamu. Poglejmo na primeru, ki ga je Hattie opisal v... for parents for teachers learning Jun 28, 2023
Mateja Peršolja TOG IN RASTOČI NAČIN RAZMIŠLJANJA (Fixed & Growth Mindset) MISELNA NARAVNANOST “Spremeni besede, spremeni naravnanost in miselnost.” Carol Dweck piše o tem, da je zelo pomembno, kakšno miselno naravanost imamo ljudje. V skladu s to naravnanostjo se tudi vedem... for parents for teachers learning Jun 28, 2023
Mateja Peršolja RAVEN VKLJUČENOSTI (Frey & Fisher: Teaching, Persevering, & Thriving) RAVEN VKLJUČENOSTI IN ZAVZETOSTI PRI UČENJU Vabimo vas, da si vzamete trenutek za refleksijo in razmislek o različnih ravneh učne vključenosti, ki se pojavljajo v vašem razredu. Z učenci lahko odigraj... for teachers learning Jun 28, 2023