TOG IN RASTOČI NAČIN RAZMIŠLJANJA

Fixed & Growth Mindset

MISELNA NARAVNANOST

“Spremeni besede, spremeni naravnanost in miselnost.”

Carol Dweck piše o tem, da je zelo pomembno, kakšno miselno naravanost imamo ljudje. V skladu s to naravnanostjo se tudi vedemo.

»Če otrok prejema povratne informacije, ki se navezujejo na njegov trud in prizadevanje, se utrjuje razvojna miselnost (»growth mindset«). Ko v šolah ocenjujemo zgolj znanje, ne pa tudi vloženo delo in trud, pa pri učencih nehote utrjujemo togo miselnost (»fixed mindset«): prepričanje, da so dosežki rezultat danih sposobnosti, ki jih bodisi ima (če dobiva dobre ocene), bodisi jih nima (če dobiva »slabe« ocene).« 

Tukaj je odličen posnetek, ki povzema način razmišljanja enega ali drugega tipa, primeren za ogled in razpravo v razredu.

Članek s povzetkom knjige Carol Dweck: https://www.abced.si/post/kako-sem-na%C5%A1el-carol-dweck

Ne glede na to, katero miselno naravnanost imamo, lahko na to vplivamo in jo spremenimo. Začnemo lahko pri vsakdanji uporabi jezika rastoče miselnosti. Na spletu obstaja ogromno vaj in aktivnosti ob katerih se otroci že od rosnih let uvajajo v rastočo miselnost, ki pripomore k boljšemu napredku in dosežkom učencev. Pomembno je, da se zavedajo, da njihovi možgani rastejo takrat, ko se jim zatakne in ne takrat, ko z lahkoto rešijo nalogo. Izbirati morajo prave aktivnosti in naloge ter se učiti učinkovitih strategij samopomoči. Ključ je v: “Vedeti kaj moraš narediti, takrat, ko ne veš kaj narediti.” (Hattie)

Miselna naravnanost

Več: https://www.mindsetworks.com/science/

Video posnetki za ogled in pogovor z učenci:

https://www.youtube.com/watch?v=KUWn_TJTrnU

https://www.youtube.com/watch?v=M1CHPnZfFmU

Posnetki intevjujev s Carol Dweck: Ali se rodimo geniji? Ali tekmovanje motivira učence? ipd. najdete tukaj.



POT UČENJA