MISELNA NARAVNANOST
“Spremeni besede, spremeni naravnanost in miselnost.”
Carol Dweck piše o tem, da je zelo pomembno, kakšno miselno naravanost imamo ljudje. V skladu s to naravnanostjo se tudi vedemo.
»Če
otrok prejema povratne informacije, ki se navezujejo na njegov trud in
prizadevanje, se utrjuje razvojna miselnost (»growth mindset«). Ko v šolah
ocenjujemo zgolj znanje, ne pa tudi vloženo delo in trud, pa pri učencih nehote
utrjujemo togo miselnost (»fixed mindset«): prepričanje, da so dosežki rezultat
danih sposobnosti, ki jih bodisi ima (če dobiva dobre ocene), bodisi jih nima
(če dobiva »slabe« ocene).«
Tukaj je odličen posnetek, ki povzema način razmišljanja enega ali drugega tipa, primeren za ogled in razpravo v razredu.
Članek s povzetkom knjige Carol Dweck: https://www.abced.si/post/kako-sem-na%C5%A1el-carol-dweck
Ne glede na to, katero miselno naravnanost imamo, lahko na to vplivamo in jo spremenimo. Začnemo lahko pri vsakdanji uporabi jezika rastoče miselnosti. Na spletu obstaja ogromno vaj in aktivnosti ob katerih se otroci že od rosnih let uvajajo v rastočo miselnost, ki pripomore k boljšemu napredku in dosežkom učencev. Pomembno je, da se zavedajo, da njihovi možgani rastejo takrat, ko se jim zatakne in ne takrat, ko z lahkoto rešijo nalogo. Izbirati morajo prave aktivnosti in naloge ter se učiti učinkovitih strategij samopomoči. Ključ je v: “Vedeti kaj moraš narediti, takrat, ko ne veš kaj narediti.” (Hattie)
Več: https://www.mindsetworks.com/science/
Video posnetki za ogled in pogovor z učenci:
- https://www.youtube.com/watch?v=KUWn_TJTrnU
- https://www.youtube.com/watch?v=M1CHPnZfFmU
Posnetki intevjujev s Carol Dweck: Ali se rodimo geniji? Ali tekmovanje motivira učence? ipd. najdete tukaj.