UČINEK UČENJA


Opazujte učinek učenja!

Začetek ure začnemo s pogovorom o učenju. Primer, kako izpeljati pogovor boste našli v webinarju Kako začnem šolsko leto za dvig kulture in jezika učenja ali v začetnem tečaju Formativno spremljanje znanja.

Učencem povem, da bomo to uro spremljali učinek njihovega učenja in mojega poučevanja. Zato bomo izmerili njihovo znanje ob začetku ure in ob koncu ure. Poglejmo si na primeru matematike, kako sem to izpeljala:

1. Napovem cilj ure: Ob koncu ure boste znali…

2. Diagnostika predznanja

Kvadrat dvočlenika, začetek ure: vstopni list – trije primeri, da vidim njihove predstave in načrtujem začetne aktivnosti z učenci, da bodo na koncu dosegli cilj.

3. Vodeno odkrivanje, zakonitosti, z modelčki ploščine kvadrata. Povzetek ugotovitev učencev. Zapis procesnih meril ali definicije. Par rešenih primerov na tablo, kamor povabim učence, ki še ne znajo. 

4. Samostojno reševanje treh primerov, da učenci vidijo ali že razumejo, kako se kvadrira dvočlenik. Sledi 10 minut za trening po ravneh zahtevnosti (kdor že razume rešuje bolj kompleksne primere, kdor še ne, bolj osnovne). Učenci sedijo v heterogenih skupinah in pomagajo drug drugemu.

5. Dokaz o znanju: Izstopni list – ob koncu ure vsak učenec pride po svoj listek začetka ure in popravi primere, ki za katere meni, da jih je napačno rešil. Listek si preveri z rešitvami in vidi, če je dosegel cilj ure ali pa ga odda učitelju.

Učinek primera ure, ko smo izvedli merjenje učinka: 

Vsi učenci so napredovali, 6 učencev je doseglo 100 % napredek, 5 učencev pa je naslednjo uro posvetilo pozornost predznakom ali kvadriranju. 

PRIMERI ZA DRUGE PREDMETE:

  • Učencem postavite vprašanje, na katerega pričakujete, da bodo ob koncu ure znali odgovoriti.
  • Učenci narišejo, kar pričakujete, da bodo mogli ob koncu ure znati. Primer za prvi razred.

Več informacij boste našli na webinarju Formativno spremljanje in učinek učenja, kjer se nahajajo različna gradiva in orodja za merjenje učinka učenja.

Na tak način ve učitelj in učenci, kdo naslednjo uro potrebuje podporo, da bo dosegel cilj, komu bodo pomagali sošolci, ki že obvladajo, kakšne naloge potrebujejo učenci in kako hitro lahko napredujejo k zahtevnejšim ciljem. Vsak učenec začne tam, kjer je in napreduje s svojim tempom. Učenci si veliko pomagajo in sodelujejo med seboj, ker vedo, da ko razlagaš drugemu tudi sam največ odneseš od učenja.  

DIAGNOSTIKA PREDZNANJA PRI MATEMATIKI