Pomen povratne informacije


Prijateljica se je lotila novega izziva: postala je pasja frizerka. Na FB skupino je poslala fotografiji cottona – pred in po striženju. Takoj je dobila odzive, kot so: 
»Carica! Vidi se tvoja ustvarjalna roka. Čestitam!« 
»O, top si! Naredila si razstavnega psa!«
»Bravo in ni važno, koliko časa si porabila. Važno je, da ste ti, kuža in lastniki zadovoljni.«

Tudi sama sem komentirala njen rezultat: 

»Izbrala si si zelo zahtevnega psa za nego, čestitam za pogum. Odlično si ujela dolžino dlake. Tačke si res natančno in simetrično oblikovala. Za to sta potrebni vztrajnost in potrpežljivost. Kako si ti zadovoljna z delom? Kaj bi pohvalila? Bi kaj izboljšala?« 

V hip sem se zalotila, da izbiram vedenje kot v šoli. Tam mi je pomembno, da imajo otroci vsak dan priložnost za učenje in rast. Slednja jim daje občutek moči in krepi zavedanje lastne vrednosti. Naučijo se samovrednotenja, potreba po zunanji potrditvi se močno zmanjša. Namesto pohvale jih v nadaljnje raziskovanje motivira lasten napredek.

Ali omogočate vašemu otroku, da se razvija v samozavestnega mladostnika? 

Mu ustvarjate okoliščine, v katerih se lahko nauči razlikovati med izbiro vedenja in njegovo osebnostjo? I

n vi? Znate sprejeti povratno informacijo? 

Kaj zase ob njej pridobite? 

Iskreno povedano, sama nisem vedela, kako se bo odzvala prijateljica. Ji lahko napišem, kaj naj izboljša? Hkm, raje ji bom poslala fotografijo naše cottončice, da bom za prvič manj vsiljiva. Mi v šoli temu rečemo vzorčni primer. Otroci znajo zelo natančno in realno opisati, kje vidijo prostor za napredek. 

Vas zanima, kako se je na mojo povratno informacijo odzvala odrasla prijateljica? 
Takole je odgovorila: 

»Z delom sem dejansko zelo zadovoljna, ker sem videla tudi odziv stranke. Morda bi še kaj izpopolnila v nulo, vendar je bilo časovno že dovolj. Pohvalila bi trup, noge, izboljšala bi še glavo …«

Preverila sem še, kako je razumela moje sporočilo.


»Nataša, tvoje sporočilo mi je bilo zelo všeč in sem ga vzela za dobro in kot vzpodbudo, predvsem pa sem si mislila, da ti je mar zame. Hvala ti. In tvojim učiteljem! Zdaj vem, da naše delo ni zaman.«


Kako naj se otrok postavi zase?
Kakšen nasvet dati otroku?