Tomislav Kiš, profesor angleščine na OŠ Velika Nedelja, je na stojnici regijskega posveta na OŠ Pesnica predstavil svoj primer aktivnega poučevanja angleščine v 3. razredu. Z njegovim dovoljenjem sem na primer pogledala skozi očala poučevanja 360+ in ga delim z vami kot idejo za medpredmetno povezovanje (TJA, MAT, SPO, LUM, GUM), lahko celo za projektno delo, predvsem pa kot idejo za zbiranje dokazov o znanju.
Učni cilji
- uporaba besednega zaklada (sadje, zelenjava)
- uporaba besednega zaklada (sadje, zelenjava)
- uporaba fraz za trgovanje: »Hello! What would you like?« »I'd like a kilo of bananas/apples/oranges…«»Here you are.«, »How much is that?/ »How much does it cost?« »It's ….. Euros /Dollars /Pounds«. »Thank you.« »Have a nice day and come again.«
Diagnostika, cilj in namen
Diagnostika predznanja:
1) Poimenujte sadje in zelenjavo na sliki.
2) Kje vse lahko kupimo omenjene pridelke?
3) Kaj že veste o trgovanju?
4) Katere veščine moramo razvijati, da lahko postanemo prodajalci?
Napoved ciljev in namena:
Kje nam bo znanje takšnih besednih izrazov prišlo prav?
Kakšno vlogo igra vljudnost v komunikaciji z drugimi?
Oblikovanje učne poti za večjo samostojnost:
Akcija z merili in zbiranje dokazov o znanju:
Akcija z merili in zbiranje dokazov o znanju:
1) Učenje novih besed po skupinah s pomočjo motivacijske pesmi »Let's go to the market« iz priročnika Reach for the Stars 3.
2) Igra spomin in pantomima, ki jo na njihovo željo učenci izdelajo sami.
3) Urjenje seštevanja in odštevanja v angleščini s pomočjo igralnih kock in računov, zapisanih v kuverti.
4) Učenje fraz za trgovanje na tržnici s tehniko snežne kepe: Najprej sta v skupini dva učenca, nato se združita v skupino po štiri. Cilj vsakega para je, da trenira pravilno izgovorjavo besed in strukturo povedi. Na podlagi meril, ki so sooblikovana skupaj z učenci in učiteljem, si podajata povratne informacije o tem, kaj jima gre že dobro in kaj morata še vaditi. Učno šibkejše učence vodi in usmerja učitelj.
5) Samostojna izdelava lastne kartonske stojnice po navodilih iz učbenika Reach for the Stars, lastnega sadja, zelenjave in denarja.
Povratne informacije
Povratne informacije
Potekajo skozi celotni učni proces in v vse smeri:
- učenec učencu pri delu v parih, štiricah;
- učenec učitelju, ko ga ta povabi k sebi, da se na podlagi meril presoja;
- učitelj učencu, ko kroži po razredu, opazuje samostojno učenje in pomaga pri kakšnih izrazih, ki so bolj zahtevni.
Dokazi o znanju
Ko presodijo, da večina dosega zastavljene cilje, sledi najpomembnejši del: dokaz o znanju.
V tem delu učitelj le opazuje, si beleži nivo znanja učencev, pravilnost izgovorjave in način komunikacije, učenci pa sproščeno in doživeto uporabijo svoje aktivno znanje angleškega jezika v simuliranih »realnih okoliščinah«.
Vtisi in povratna informacija profesorja Tomislava Kiša:
»Prav vsi učenci so se vključili v angleškem jeziku, nekaj malega je bilo zahajanja v materni jezik, a so to sošolci precej hitro tudi sproti med sabo reševali, da je potekala večina komunikacije v angleškem jeziku. Za konec bi rad izpostavil to, da je CLIL pri tem pomagal, da so se učenci sprostili v rabi tujega jezika, ter da so se vživeli v svoje pogovore. Prav tako pa je bil tudi sam material, ki so ga sami izdelali, izjemno zanimiv in domiseln. Učenci so si poleg stojnice izmislili banko, blagajno, vrečke za nakupovanje, košarice, nekateri so izdelali celo tehtnico in bankomat ter bančne kartice in lasten papirnat, lepo izdelan denar. Res so bili čisto vsi vključeni in do zadnje minute notranje motivirani. Tudi nivo znanja je bil bistveno višji kot prejšnja leta.«
Tomislav Kiš, Nataša Lenarčič