Opis rastline in govorno nastop

V 5. razredu so se učenci pri predmetu slovenščina s pomočjo plakata pripravljali na ocenjevanje govornega nastopa.

UGOTAVLJANJE PREDZNANJA: Kaj vem? Kaj me še zanima?

 


2. OBLIKOVANJE POTI UČENJA:

Učenci so pri nastajanju poti aktivno vključeni, narišejo si jo v zvezek in v procesu si označujejo, kje so ter načrtujejo naslednji korak. Pot učenja jim pomaga pri refleksiji napredka. V samem procesu jih usmerjam z vprašanji: Kaj znam? Kaj sem naredil? Kaj bo moj naslednji korak?

Tako se učijo postopnega sprejemanja odgovornosti in spoznavajo proces učenja.

Učna pot na tabli.

Učna pot učenca v zvezku.

miselnega vzorca. Uporabili so pot učenja, da so iz ključnih besed in bistvenih podatkov pisali besedilo, drug drugemu pregledovali besedila, podajali povratne informacije in izboljševali zapis. Ob koncu procesa, preden so se lotili priprave plakata, sem jih besedilo pregledala še sama.

 

3. AKCIJA, DOKAZI:

3. AKCIJA, DOKAZI: Na poti učenja nastajajo dokazi o znanju in napredku: miselni vzorec, osnutek plakata, osnutki besedila za govorno nastop.

Z učenci obiščemo šolsko knjižnico, kjer si izposodijo literaturo. Samostojno si izberejo rastlino o kateri bi želeli pripraviti govorni nastop. V šoli, s pomočjo spleta in literature, iščejo podatke in jih razporejajo h ključnim besedam v miselnem vzorcu.


Prvi osnutek zapisa v miselnem vzorcu.

S pomočjo meril si v paru podajo povratno informacijo o zapisu in oblikovanosti miselnega vzorca. Naredijo izboljšave.
O zapisanih podatkih in oblikovanosti vzorca opravijo tudi samopresojo.



Povratna informacija sošolca za miselni vzorec (pred pisanjem v povedih).

 

Iz izboljšanih osnutkov učenci pripravijo plakat.

S pomočjo zapisa v vzorcu pišejo besedilo v povedih, ga drug drugemu pregledajo, ponovno podajo povratne informacije in opravijo izboljšave zapisa. Ob koncu procesa besedilo pregleda tudi učiteljica.

 

4. MERILA: 

Ob prvih vzorčnih primerih govornih nastopov učiteljica z učenci sooblikuje merila odličnega govornega nastopa.

Prvi osnutek zapisa besedila za govorni nastop:



5. POSKUSNI NASTOPI IN IZBOLJŠEVANJE: 

Učenci pripovedujejo drug drugemu. Ob nastopih delajo samopresoje, podajajo drug drugemu povratne informacije (Dobro je bilo … Uspelo ti je … Predlagam, da izboljšaš še …).

Učenci, pred končnim nastopom, vadijo tudi doma.

Pri urah LUM, s pomočjo meril dobrega plakata oblikujejo plakat za zaključno predstavitev. 

Primer plakata.



Primer plakatov.


6. KONČNI NASTOP: 

6. KONČNI NASTOP: pred razredom, učiteljico, samopresoja in po znanih merilih učenec in učiteljica ocenita nastop.


UGOTOVITVE:

Izdelki, ki nastanejo po opisanem procesu so bistveno bolj kakovostni. Vsak učenec napreduje, nekateri manj, drugi bolj. Posledično so bolj zadovoljni z dosežki in znanjem. Manj je neuspeha.


Učenci se učijo vztrajati, izboljševati in nadgrajevati izdelke (plakat, zapis, govor), kar današnjim otrokom ni enostavno. Navajeni so, da jim pogosto ocenimo že prve izdelke, čeprav z njimi niso najbolj zadovoljni. 

Vztrajati in izboljševati je zanje izziv. Ko gredo enkrat čez tak proces, odkrijejo večje zadovoljstvo ob končnem izdelku, zato se pogosteje odločijo za nadgradnjo in izboljšavo.


Celoten proces nastanka poteka v šoli. Proces traja približno dva tedna.


Vesna Prhavec, prof. razrednega pouka


Naravoslovje v 4. razredu
Proces od diagnostike do izkazovanja znanja